5.09.2008

Gönül İşleri...

yazılarını sevdiğim bi blogcu var..
(aslında 1 blogcu yok çok blogcu var da,
burada sözü geçecek olan 1’ i )

oldukça genç bir kız..
güzel olduğunu tahmin ediyorum…
ama beni yakalayan şey sözleri..
- anlattığı kadarıyla -
olanca hazır cevaplığı
ve inci gibi peşpeşe sırlayabildiği dizeleri..

derdim ki hep,
bu kız zehir gibidir aşk hayatında (da)..
nasıl süründürüyordur erkekleri,
aşık edebildiyse ne ala,
edemedikleriniyse eziyordur zaten diliyle
- diyordum -

bugün bi ara boş vakit yakalayıp,
can sıkıntısıyla bloğuna gidince
ve yeni yazı göremeyince,
ennn eskilerini karıştırayım dedim.
- başkasının günlüğünü izinsiz okumak gibi oldu bu da-
2 senedir filan yazıyor.
şimdi “ oldukça genç “ olduğundan,
benim okuduğum yazıları yazdığında “ neredeyse çocuk “ yaşlarında..
ama o dil muteber..
aynı zeki cümleler,
aynı “ hazır ” cevaplar,
inanılmaz şeker..

sevdiceğiyle bir diyaloğa yer veriyor tam da bu kısımlarda..
ve çocuğun tam anlamıyla “ öküzcan “ hamleleri karşısında,
nasıl da korunaksız,
nasıl da naif
ve üzülmeye açık olduğunu belli eden,
titrek ve kuvvetsiz cevaplar veriyor
- hayret! ve heyhat! -

ya,
“ ey aşk sen nelere kadirsin “ diyeceğiz burada,
ya da şu sonuca erişeceğiz:
ne denli kültürlü – akıllı vs olunursa olunsun,
erkeklerin karşısında bir tutukluk oluyor her kızda,
belli yaşlarda,
özellikle karşıdaki kişiye “ feci “ aşık olunmuşsa
ve o da elinizden kaçıp gidecekmiş gibi davranmayı marifet sayıyorsa..

bir dil tutulması yaşanıyor,
kurtuluşu yok bunun..
eminim o sözlerin hiçbirini etmez şimdi olsa.
“ gidersen git umrumda değil “ demek isterken,
aslında kaybetmeye dayanamayacağını bu kadar “ çaktırmaz “ cümlelerinde..
kararlılıkla kapıyı gösterir olsa olsa..

böyledir çünkü..
birkaç kere kırılıp döküldükten sonra öğrenilir gururunu bir an önce toparlayıp gitmek ne de olsa..
ama işte her şeyin başında olduğun “ o yaşlarda “
basitçe “ git! “ bile diyemezsin..
“ git istersen, umrumda bile değil ki hem! “ gibi naif cümleler edersin,
bu arada dudakların titremiyorsa şanslı sayılırsın..

sonra da oturup bunların yazısını yazarsın..
hepsi “ geçince “..

iyi ki büyüdüm(!) de kurtuldum bu dertlerden diyorum bazen..
başım da bağlı :)

eninde sonunda herkese olacak bu zaten..
sadece kimine çok geç oluyor,
kimine erken..
ama az da olsa toparlanıyorsun – bi yerde –
hayat boyu acı çekil(e)mez çünkü.
yerlerde sürünülemez
- paspas değilsen -

“ daha 5 aylık evli bile değilim
ama havasını da atıyorum düpdüzenli ve mes’ud hayatımın “
demenin Türkçesiydi yazdıklarım..

sen de dene istersen.



Hiç yorum yok: