12.04.2007

MİRASIN İYİSİ KÖTÜSÜ OLUR MU? ( oluo işte! )


Efemm,
bildiğiniz gibi Türkler,
( yani bunlar biz oluyoruz )
eskiden göçebe bir toplulukmuş..
Üstelik avcılık ve toplayıcılıkla beslenirlermiş..
Evleri yokmuş,
çadırlarda yaşarlarmış.
Bu sebepten mütevellit genetik kodlarımıza şu işlenmiş:
"bir dahaki öğüne yemek bulamayabilirim, düzenli yemek yeme alışkanlığım yok,
her an açlık tehlikesi var – bozkır hayatı sonuçta – o yüzden yiyebildiğim zamanları iyi değerlendirmeliyim, bol bol depolamalıyım"

Yani "neden incecik oluyor şu İskandinav ülkelerinde yaşayanlar ?" diye kendimizi hırpalamamıza gerek yok!
Sebep basit
ve lakin bizim dahlimiz olmadığı halde,
dedelerimizin yaşam tarzından aldığımız mirası
- erkekler göbek çevresinde, kadınlar da kalçalarında -
olmak üzere sürüklemiş götürüyoruz.
O yüzden yediğimiz "iki lokma yemek"
başka ırkların dişinin kovuğunu doldurmayacakken,
bizde pıt pıt yağ,
lüp lüp et oluyor..
Yani bunda bizim ne suçumuz var kuzum?

"haftasonu raporu, yok dün akşam naaptım? " türü yazılarıma,
ay ne çok yiyosun,
seni okurken ben acıkıyorum gibi yorumlar geliyor – bazen –

Ama takdir edersiniz ki,
kafasını "bir gün ölecek olduğu" gerçeğine obsesif bir şekilde takmış yazarınız,
zaten haftaiçi günde 10 saat çalışıp 3 saat yollarda sürünerek geçirdiği için
kendisine "hayat geçiyor, gençliğim bitiyor" diye devamlı ayar verirken,
bulduğu birkaç saatlik boş vakti,
mümkünse ev dışında,
sevdiği insanlarla geçirmek istiyor.
Ee oyun, sinema vs bir yerde bitiyor,
canlar muhakkak "muhabbet" istiyor..

Yani "ölüyorum Allahım!" psikozunun tek ilacı,
dışarıda olabildiğince sürtmek,
ama bu da çoğu zaman – özellikle kışsa – bir yerlere kapanıp
yemek-içmek anlamına geliyor.
Bizim bünyeler de lokma hesabıyla çalıştığından,
3 lokmadan sonrasını,
vücudumuz uygun gördüğü yerlerinde depoluyor.

Eee sonra ne oluyor?
Nisan gelmiş, etrafımda herkes rejim yapıyor..
Ben napıyorum?
36 beden iyidir iyidir diye kendimi kandırıyorum..

Görücem ben kendimi,
yazlık alışverişi yaparken istediğim gibi görünemediğim zaman!


3 yorum:

dolphinblue dedi ki...

sıfır beden takıntısını yaşıyor likelifem galiba...

aman haa!

36 beden iyidir sen yemeye içmeye devam et istersen

banada aldırma pek :) senin kadar boyum olsaydı hiiç dert etmezdim her hafta pizzaları lop lop götürmeyi :)

1. 59 olunca yaşta 31'e gelince metabolizmada eskisi gibi çalışmayınca rejime girme durumlarım hiç eksik olmuyor hayatımdan..

yalnız ben xs giyiyorum haberin ola ;) nasıl beceriyorsam artık. aylardır 49 olamadım da hala...

dolphin

hayatgibi dedi ki...

ya benim de bodyler XS da,
pantolonlar 36 beden, onları napıcaz
onu bilmiyorum.
hayır, rejim de yapmıyorum.
neysee

safakk1 dedi ki...

bu sayfanın en üst yazısına gözüm değip yetmeyip ilerlemeye başladığında ;
"hobaa : ) ee güzelmiş ama bu..
lan iyi bi muhabbete denk geldik gece kurtulucak galiba du bakalım :))" dı bünyenin verdiği tepkinin meaili : )
fb nin son aldığı kupa hatırası resmin gülümseyişiyle ikinci yazıya geçilir : )
"hımm..alışveriş filan..hatun kısmı olur bu kadar şunu aldık burayı gezdik,,
dur ben ikinci birayı da açıim : )
pazar günü istanbulda cumhuriyet yürüyüşü var ki artık katılır sanırsam
neyse bu yazıda fena diilmiş,,ahah şarkı inmiş dur şunu bi dinleyelim nasılmış /burası senle ve yazıyla ilgili değil evet : )) /
şarkıya ilk dinleyişte ehhh ikinci dinleyişte hımmm güzelmiş aslında denildikten
sonra üçüncü yazında : )
"buyur : ) sevdicek muhabbeti ..." denilip açıkçası pek okunmadan
hatta tam çıkılacakken : )) daha ilk satırında zeynep tokuş adı ilişir gözlere
ve ani bi ışıma geçer o an gözlerden benim : )))
ve yazıya geçilir,okunur ve haklı olup olmadığına bile bakılmadan
"kıskanç bu be : )) " denilir ve hemen "canımm yaa : )) yazık kıza : ) hem ne ki olur öle arada : )yirimmmmmmm " şeklinde içten ve samimi anılır,,sonra buzda süzlüşü : ))
ikili saltoları akla gelir yeniden gözlerde bi ışıma : )) kulakları çınlatılır zeynep tokuşun : ))) hatta çınlamadan ötesine tekabül eder o ama neyse : ))
sonra sonraki yazıya geçilir yeniden : ) sonra sonraki ve sonraki şeklinde
buraya dek gelinir : ))
bu gecelik bu sayfanın sonunda kalsın . ) hepsi bitmesin bi gece de : ) başka darlanılan bi akşam gelip diğer sayfa yada varsa sayfalarda oyalanırız iyi olur : ) diye düşünülür ve çıkılmadan da bu uzun not düşülür : ) sayfa sahibine teşekkür niyetiyle : ))
güzel ve eğlenceliydi rastlamak sayfana : )
güzel bi akşam ve günlerin olması dileğiyle,,şimdi gidiyorum : )) ama yine gelicemmm : ))) / lan içimden birden türk filmlerindeki gibi
kötü adam gülüşü atasım geldi niyeyse : )) hayrolsun : ))) /
aa unutmadan,,korkarım /ki harbiden korkarım : ))/
şimdi bu ayrılan en bi romantik ve en bi gamzeli çift
ayrılığın yoğun birikimiyle kitap üzerine kitap dökülürler varya : )))
ıııyyyyy konuyu hemen kapayım andığın olur bazan : ) alah muhafaza : ))
bi kere iclal aydın en az 2 şiir kaseti çıkartır offfff..konu kapansın bende susuim..kaçtım...